Ännu en vacker …

… dag i den här stan. Solen skiner från klarblå himmel och temperaturen väntas bli ca 23-24 grader. Men det har jag ingen nytta av för idag ska jag åka hem och jag håller på att packa just nu. När jag skulle flyga hit från San Francisco ville incheckningspersonalen sno 25 USD för mig för väskan. Inte för att den var för tung utan för att de påstod att jag inte betalat för bagaget. Oh no, sa jag, it says here ”no payment”, ”ingen” means ”no” and ”avgift” is ”payment”. Fast ”fee” är väl ett bättre ord för ”avgift”. Men strunt i det, det funkade!

Jag hoppas att vi lyfter i tid härifrån för jag ser att jag har bara en timma på mig i Toronto. Men Micke, jag köpte ciggisarna redan i London på väg hit!

Det här inlägget postades i Vancouver. Bokmärk permalänken.

Kommentera

